Hobbit KoM Polska

Forum graczy Hobbit KoM


  • Index
  •  » Porady
  •  » Rozwój miasta od A-Z + kilka dodatków.

#1 2014-11-03 15:43:22

 Pan

Admin

Punktów :   

Rozwój miasta od A-Z + kilka dodatków.

Poradnik dotyczący rozwoju miasta.

Ten poradnik jest zbiorem sugestii, każdy powinien w odpowiedni dla siebie sposób rozwijać miasta.
Wszelkie uwagi proszę pisać w komentarzach, jeżeli ktoś ma inny styl rozwoju miasta zachęcam do opisania go w tym temacie.


*Etapy:

I) - Do czasu kiedy nie możemy umagiczniać
II) - Możemy umagiczniać, ale jeszcze nie idzie nam to szybko
III) - Umagicznianie idzie nam szybko, praktycznie całe miasta są zrobione na poziom 10+


1. Co wiemy o naszych miastach.
- Miasto 1 i 2 ma mniejsze możliwości rozwoju, niż miasto 3 i 4
- W pierwszym mieście będzie znajdowała się nasza wieża mądrości, która zajmuje jedno z drogocennych pól
- W mieście 3 i 4 możemy doprowadzić do szybszego szkolenia jednostek nie tracąc na populacji
- Początkowo dostępne do rozbudowy są miasta 1 i 2. Możliwość stworzenia 3 i 4 miasta otrzymujemy dopiero po pewnym czasie, więc nie będziemy tam lokowali zbędnych budynków.

2. Rozkład miast.

Etap I

Miasto 1:
Robimy 5-6 chat, resztę wolnych miejsc zużywamy na koszary.
W mieście stawiamy WSZYSTKIE budynki dostępne z możliwych, wieże mądrości, tawernę, akademię itd.

Miasto 2:
To samo co w mieście 1, nie licząc tego, że nie stawiamy wieży mądrości, która może powstać tylko w jednym mieście.

Miasto 3:
Patrz miasto 2.

Miasto 4:
- zwykle robimy je od razu będąc w etapie nr II. Jeżeli zacząłeś grę później, patrz: miasto 2 i 3.

Etap II

Miasto 1.
Powoli rozbudowujemy to miasto, przygotowując je pod późniejsze trzymanie jednostek. Z racji tego że w mieście mamy mniej pól niż w pozostałych miastach (wieża mądrości jak by na to nie patrzeć zabiera nam drogocenne pole w mieście), zaczynamy powoli zmieniać jego rozkład. Stopniowo zmieniamy ilość koszar/chat tak aby koszar pozostało 5-7 szt.

Miasto 2-4.
Tutaj bez zmian.

Etap III

Miasto 1.
Nasz poziom rozwoju wszystkich budynków powoli osiąga maksimum, mamy tutaj wszystkie niepotrzebne w późniejszym czasie gry budynki (akademia, wieża mądrości, ambasada, tawerna). Trzymamy tutaj jednostki, które pożerają wielkie ilości jedzonka, miasto to jest właściwie nie używane.

Miasto 2.
Powoli zaczynamy bawić się układem miasta. W mieście 2 zbędna staje się ambasada, akademia i tawerna, warto usunąć te budynki i zastąpić je koszarami/chatami.
Rozkład miasta: 5-7 koszar, reszta chaty. Z racji braku tawerny nie warto trzymać w nim zbyt dużej ilości surki/jednostek ponieważ będziemy je później powoli przerzucać.
Miasto szykujemy pod eventy tat (na trenowanie jednostek),  nie zależy nam już na szybkiej produkcji jednostek, zależy nam na jak największej ilości populacji.

Miasto 3.
Patrz miasto 2. Różnica - 7-10 koszar zamiast 5-7.

Miasto 4.
U mnie właśnie to miasto służy do walki + kampanii.
Trzymam tutaj trochę jednostek specjalnie pod walkę i kampanię, zwykle to z niego farmię innych graczy.
Jednostki oczywiście nie siedzą w mieście cały czas, tylko w czasie kiedy je potrzebuję. W innych terminach siedzą w 1 mieście, gdzie spokojnie mogą sobie zjadać żarcie, którego i tak nie mają
Rozwój: Ilość koszar 8-9, dodatkowo zostawiamy tutaj tawernę oraz ambasadę. Ambasada czasami może się przydać, a tawerna pozwoli nam szybko odsyłać surki zdobyte od innych graczy lub w kampanii.


Kolejność rozbudowy budynków na poziom 10.

1. Fort główny
2. Akademia
3. Wieża mądrości (to budzi wiele kontrowersji, ale zwykle relki się jednak dropi, więc się przydaje).
4. Mury
5. Twierdza

Dalej już lecimy jak się komu podoba.
Przydaje się w miarę szybko doprowadzić punkt zborny do poziomu 10. Osobiście wpisał bym go jeszcze przed twierdzą w "rankingu", aczkolwiek jest to już kontrowersyjne.

Umagicznianie - Jak nam się podoba. Każdy kto doszedł do tego etapu gry zapewne wie czego w danym momencie potrzebuje.

*11 - Mój ranking:
1. Punkt zborny
2. Mury
3. Twierdza.
4. Chaty
5. Koszary

Punkt 4 i 5 można spokojnie podmienić


Prawda jest taka że rozbudowa budynków na poziom *11 właściwie nic nam nie daje, jedyny przydatny bonus pojawia się przy rozbudowaniu punktu zbornego, ponieważ pozwala on nam wysyłać więcej jednostek. Potem sugerujemy się już raczej ilością punktów, jaką otrzymujemy za rozbudowę budynku. Im więcej tym lepiej.


Tricks & Tips



- Ambasadę można usunąć po odejściu z sojuszu. Aby się ich pozbyć odchodzimy z sojuszu, usuwamy niepotrzebne i wracamy z powrotem.
- Zburzone budynki na poziomie 10+ nie zwracają nam ani hobbków ani run. Warto myśleć jaki budynek będziemy potem burzyli.
- Od początku gry sukcesywnie zbierajmy bonusy do ataku i obrony. Zaoszczędzi nam to potem sporo zachodu. Trzymajmy je aż do czasu pojawienia się 4 miasta i od razu po jego pojawieniu dodajmy je do niego.
- Dla zwiększenia ilości pól na koszary/chaty możemy zburzyć wybrany budynek w mieście: Zbrojownia/Stajnie. Czy naprawdę musimy trenować wszystkie rodzaje jednostek we wszystkich miastach ? Nie? I masz rację
- Akademia po wbiciu wszystkich badań na poziom 10 staje się całkowicie zbędna. Burzymy wszystkie akademie, nie licząc tej w 1 mieście.
- Warto pamiętać o bonusach do prędkości treningu jednostek. Warto je zrobić od razu po zebraniu bonusów ataku i obrony.

- Miasta najlepiej rozstawić na mapie w kształcie rombu lub kwadratu. Czas marszu jednostek po jego bokach nie powinien przekraczać 2 minut.
Miasto 1 i 4 oddzielamy od siebie miastem 2 i 3, ponieważ w 1 i 4 mamy tawerny.


       1                                            1               2


2              3                                   3               4


       4




- Pamiętaj o tym aby nie stawiać miast za blisko siebie. Nasz przeciwnik powinien chwilę poszukać naszych miast, a nie zobaczyć je obok siebie. Stawianie miast pole obok pola jest kompletnym idiotyzmem.

Offline

 

#2 2014-11-03 17:05:48

Demona

Moderator

Punktów :   

Re: Rozwój miasta od A-Z + kilka dodatków.

dodałabym info o 5 mieście, nawet jeśli bez szczegółow jeszcze


– Na moim Nokianie – warknęła Demona, obnażając sztylet – wyryte jest starodawnymi krasnoludzkimi runami prastare krasnoludzkie zaklęcie. Niech no jeno który ghul zbliży się na długość klingi, popamięta mnie. O, popatrzcie.
- Co głosi ten napis?
– „Na pohybel skurwysynom!”

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » Rozwój miasta od A-Z + kilka dodatków.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutovsneji.pun.pl www.zlobek46.pun.pl www.pozyczki-kredyty-forum.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.ngelf-scripts.pun.pl